Peace

Oh, jag  klickade precis hem ett så sött armband. så rätt - så jag! Kändes riktigt bra, för vem vill inte har fred på denna jord?  Med detta i min ägo skall jag sprida så mycket kärlek och fred som jag kan.
 

Vet ni förresten vad peacemärket egentligen betyder?

Antikärnvapenmärket användes av brittiska Campaign for Nuclear Disarmament i slutet av 1950-talet och har sedan dess använts världen över som en allmän fredssymbol. Symbolen är bildad av bokstäverna N och D (Nuclear Disarmament) i semaforalfabetet.

Tidigare i historien har detta tecken haft en mörkare innebörd. Ursprunget till detta lär vara att Nero, som hatade kristna, lät korsfästa kristna med huvudet nedåt. Därav symbolens utseende.


(källa:wikipedia)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Din mupp. Vem gillar du?

2008-04-29 @ 15:20:04
URL: http://minkevlarsjal.blogg.se
Postat av: sarah

jag gillar Alla mina vänner!

2008-04-29 @ 20:31:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0