Kan du aldrig vara ledsen??

Imorse när jag kom in till caféet möttes jag av några klasskamrater. Jag kom in småfnissandes och med ett stort leende sa jag "Hejsan, allt bra?" till svar fick jag "Kan du aldrig vara ledsen? Har du aldrig haft en dålig dag? Du skall alltid vara så glad" en annan instämde, och menade på att jag är "fröken positiv".
Lite ironiskt svarade jag att, nej det var jag  visst aldrig haft, medan jag gick därifrån lite småfunderandes. 

 Jag tar det som en komplimang att jag är glad och positiv. Det är något jag för det mesta är och i mina tankar hoppas jag att det smittar av sig.
Självklart har jag dåliga dagar och dom är inte alltför få, då jag är ledsen och känner mig deppad.
Men varför fokusera på dom? Jag kan sitta hemma och tycka synd om mig själv men ingen annan mår bättre av att se mig sur, arg eller grinig.
Jag har mina dagar, absolut, då jag inte är den trevligate, men jag älskar att vara glad. Det gör mig så lycklig, lycklig, lycklig. Denna låten gör mig glad.


None    
   

Jag bjuder på lite "glada-jag"              ha det så gott alla kära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0