Myror

ja, det där fikapluggandet gick ju.. utför. Haha, fem timmar satt vi på olsson och jag skrev ett ord, katti ett par rader och maria gjorde en uppgift.
Men va trevligt det var.

Idag sitter jag hemma och skall försöka komma någon vart. Skall likna myror vid en organisation och självklart flyger mina tankar iväg. Kom att tänka på alla sorters myror vi träffade på i Australien. De två knäppaste arterna. Meat ants och Green ants. Livsfarliga. haha. Meat ants hör ni ju bara på namnet, dom var helt galna. Dom var en tre, fyra centimeter och kunde slita av stora slaffsor från än. Greens ants  var inte lika farliga men dom bet också och jag har ett stort ärr på benet från ett bett och dessa fanns ö v e r a l l t.  hihi, minnen - jag och ronja var arg på en tjej som var helknäpp. Hon bodde i tältet bredvid Ronja och min sista kväll skulle vi samla green ants och slänga in i hennes säng. Tyvärr blev det inte av då hon och hennes tältkompis hela tiden var runt tältet.

         
Meat ants                               Green ants


Nej, skall väl fortsätta med rapporten nu.

Kommentarer
Postat av: H

EEUUUUWWWWW..... Myror. :P (L)

2008-05-14 @ 14:20:54
URL: http://minkevlarsjal.blogg.se
Postat av: Katti

Hihi, så fint! Du får hjälpa mig en dag då, har också hittat fina prickar :)

2008-05-14 @ 16:41:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0