Om De tre vise männen varit kvinnor

Då skulle de ha...
... stannat och frågat efter vägen
... och därför kommit fram i tid
... och hjälpt till vid födseln
... och städat stallet
... och tagit med sig nyttiga presenter
... och någonting att äta.

Men sen då? Jo, omedelbart efter det att de lämnat stallet skulle det ha låtit ungefär så här:
- Såg ni vilka sandaler Maria hade till den tunikan?
- Barnet liknat inte Josef ett dugg...!
- Jag har hört att Josef är arbetslös...
- ... och åsnan var inte heller riktigt klok...
- Tänk att de har alla husdjuren inomhus, tänker de inte på allergirisken??
- Oskuld, Ha, vilket skämt. Jag känner Maria sedan gymnasietiden!
- Jag undrar när jag får tillbaka min lasagneform...

vad tror ni? haha.

Kommentarer
Postat av: nea

jag kommer till gbg den 16:de för att jobba på liseberg.. :) vet inte hur länge jag stannar men vi ska nog hinna ses!
Diggade dtt inlägg förresten! ;)
puss på dig!

2008-05-04 @ 23:20:04
URL: http://linneasverklighet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0