Vi ligger så rätt i tiden!

Ibland blir jag arg på mig själv att jag inte vågar ta klivet att starta eget. Eller ja, starta eget vågar jag - det är inga problem. Men efter, jaha, ska man sitta på sitt kontor med telefonen i handen och bara vänta? Vart ska man börja?

Äh,vill bara säga att vi ligger så rätt i tiden med vår utbildning. Ibland känns det som alla företag tjuvlyssnar på våra föreläsningar. Strax efter att vi gör något hamnar det i tidningen. Vi läste en kurs om web 2.0, några veckor senare kom det en hel artikel i metro om web 2.0. Men det känns mest som de snor ens idéer. Efter att under två år säkert gjort 50 grupparbeten ( gånger ungefär 15 grupper varje gång) = 750 arbeten för hela klassen! Okej vi har inte alltid redovisat dom muntligt men tänk ändå hur många idéer det har varit i dessa arbeten. Nästan varje uppgift handlar om att hitta på ett event och utforma det på olika sätt beroende på kursen.

Jag kan bara prata utifrån mina grupper jag jobbat med. Men titt som tätt dyker det veckor eller månader efter en redovisning upp i media om just det man redovisat! Suspekt eller ligger vi helt rätt i tiden? våra idéer är perfekta för dagens samhälle?
Varför jag nu kom att tänka på detta var en artikel i dagens aftonbladet.se. En annons om vinprovning för singlar (länk). Vårt senaste grupparbete som redovisade för cirka en månadsedan  handlade om samma sak. Vi gjorde marknadsundersökningar på marknadsundersökningar för att få reda på vad singlar vill delta på för event.
Resultatet? vi gjorde en checklista över hur ett perfekt singelevent ser ut.

Checklista för singelevent

Ålder 20-35

Män och kvinnor

Populära aktiviteter

Mat - och dryckesprovning

Quiz

Speed-dating

Alkohol bör finnas.

Vikten av mat på eventet spelar inte så stor roll.

Ett biljettpris på 200 kronor där entré, välkomstdrink, mat, dryck, kaffe samt tillgång till aktiviteter ingår anses rimligt.

Övriga besökares ålder spelar roll och ska för målgruppen helst ligga mellan 21 och 30 år.

Viktigaste anledningarna till att besöka eventet är för att träffa nya bekantskaper, ha roligt med sina vänner samt för att träffa en partner.


Jag borde starta eget. Hela vår klass har såna kreativa idéer vi skulle komma så långt med. Kan någon få mig att ta steget..


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra inlägg...som sagt, det finns många idéer att ta tillvara på bara i klassen! Det är bara å ta steget gumman, you can do it! ;)

2009-05-09 @ 11:58:12
URL: http://maryly.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0